25 Disember 2010

Racist di UMT, Terengganu, Malaysia?

Terbaca masa blogwalking satu isu Racist yang wujud di Terengganu, Malaysia ni.

 [Hokkien Word : "Sien"= Bored][Link]
Tak kisah la bangsa apa pun, Melayu, Cina, India ker....Kita semua manusia, apa hak kita untuk menghina Manusia lain?
Aku nak komen BUKAN atas dasar Bangsa (kerana aku Melayu) kerana jika atas dasar bangsa ia menjadi sensitif, jadi, aku ingin komen atas dasar seorang Manusia yang mempunyai akal oleh Allah.

Untuk menyamakan Manusia lain dengan haiwan merupakan satu Dosa di sisi Islam (dan aku percaya agama lain juga berpendapat begitu) kerana Manusia adalah ciptaan Allah. Menyamakan Manusia Ciptaan Allah yang mempunyai Akal dengan haiwan, binatang yang tidak mempunyai akal adalah SAMA jugak dengan Mempersendakan ciptaan Allah.

Ko lebih HEBAT dari Allah ke yang nak samakan Manusia dengan Haiwan?!!!


8 ulasan:

  1. adeh laa
    ade lagi isu cmnii

    apelah bebudak nih

    BalasPadam
  2. Budak pmpuan tu dah minta maaf rasanya.. Yang laki tu belom.

    Ix kenal ke cina tu?

    BalasPadam
  3. ni dah lama kan?

    http://www.sisiberbeza.com

    BalasPadam
  4. tulah..melampaukan..kita x de cakap apa2 pun..sbb diorg dah terlalu byk mkn bnda tu jadi macam tu..

    BalasPadam
  5. hmmm..ms blaja dlu sy suke kalo 1 grup assigmnt ngn dak2 chinese ke indian ker..nape nk racist2..stp bgsa ada klbhn msing2.kn bgus kalo kite ble sling kebergntungan..chill! ehe

    BalasPadam
  6. ishh..ishh..guane jadi cam nih? mu ni mmg xpatut la apek,mu nak jadik NameWee no.2 pulok ko?ni yg hambo maroh nii..

    BalasPadam

Terima kasih kerana sudi baca.
Segala penulisan dan penerbitan di dalam blog ini berdasarkan kepada pengalaman, pandangan dan pemahaman peribadi blogger ismiqbal sahaja. Tahap pemikiran manusia tidak sama dan mungkin boleh buat pembaca terasa hati kerana ketidaksamaan pendapat.