01 Disember 2010

Kopi Misai Kucing dari Anak Kucing??

Semasa jejalan kat kedai makan dulu, aku ternampak la iklan ni tertampal di sekitar lot kedai-kedai makan.
Ia adalah Produk Kopi Misai Kucing tapi apa yang membuatkan aku tersengih sendiri ialah:

Produk : Kopi Misai Kucing
Herba : Pokok Misai Kucing 
(anda kenal Pokok Misai Kucing kan?)

Aku tertanya-tanya kenapa perlu ada gambar anak-anak kucing yang tak bersalah itu disertakan dalam iklan Kopi Misai Kucing tersebut.
Adakah untuk menggambarkan perkataan "Kucing" dalam produk Kopi Misai Kucing tersebut?
(Aku rasa itu yang utama kan...)
Atau..Anak-anak Kucing itu menjadi DUTA kepada produk kopi tersebut?
Tapi, motif iklan tu seolah-olah menggambarkan Produk Utama dia adalah berasaskan Anak Kucing & Pokok Misai Kucing yang ditunjukkan hanyalah bahagian Bunganya.......

2 ulasan:

  1. mal, kucing tu jadik duta.hehehehehe

    btw dlu masa kecik2 wonder juga pokok misai kucing.mcm bentuk misai kucing kah?hahahahaha

    BalasPadam
  2. hahahaa! kelakar lah ayat yg anak2 kucing tu jd duta produk.. teheee :DDDD

    BalasPadam

Terima kasih kerana sudi baca.
Segala penulisan dan penerbitan di dalam blog ini berdasarkan kepada pengalaman, pandangan dan pemahaman peribadi blogger ismiqbal sahaja. Tahap pemikiran manusia tidak sama dan mungkin boleh buat pembaca terasa hati kerana ketidaksamaan pendapat.