24 September 2009

Episod 1 Raya : Raya Pertama

1 Syawal 1430H bersamaan 20 Sept.2009
Malam Raya agak meriah dengan suara kanak2 bermain2 pelita dengan pasang lampu 'kelip-kelip'
(Bab yang menyakitkan hatinya...budak2 nakal tahap RIBENA ni suka ati jer cabut 'sumbu' pelita buluh aku....)


Petang tu MakCik aku datang wat kuih sini...Hasilnya....
Tapai & Ketupat tu beli dari mana ntah...


Trafic light Buddies???
Suka ati jer aku bagi nama geng..hahhaa..
of coz BUDDIES~~


Di Hari Raya Aidilfitri ni dah menjadi suatu tradisi menziarahi satu sama lain..
Aku ikut ahmadjo ni beraya umah kawan dia...
Tema raya aku tahun ni warna merah....
(Baju Melayu Yang pertama aku beli yg dah siap)

Singgah solat asar di Masjid Terapung, Kuala Ibai,
Kuala Terengganu


Masa petang sebelum pose aku ada post pasal mat rempit yg !@#$%^&* ni...
KLIK
Senja satu syawal pu diorg masih berkumpul tepi jalan, mcm perarakan jer...
memang menyumpah tahap @#$%^&*....!!!huhu....
Dah pemikiran diorg untuk sambut syawal camni...
(Harap suatu hari nanti aku tengok otak mat rempit ni bersepai tengah jalan dan di lenyek2 oleh kete lain!!! HAHHAHA!! ~dengan nada psiko!~)

VIDEO "PERARAKAN" MAT REMPIT


8 ulasan:

  1. waaa!! bju rye kite sama wane laa!!

    haha..trafik light buddies. lawaks..
    uit...aku suke shot yg butang baju mlayu tu. semat gile.

    psst...xde keje tul dak2 kg ko cabut sumbu plita tu.. wakaka~~

    BalasPadam
  2. ya hampon, haper nk jadilah dgn mat2 rempit tuh...ari raya pun nk berarak haram bagai...ish3x...

    merah! segak =D

    BalasPadam
  3. trafic light bukan kaler ijau ke??=p

    baju merah tu semat..sape amek gmbr??=)

    slamat arie rayer..!!

    BalasPadam
  4. ### AkuAyie
    =) sama erk....sepadan le kiter merah di raya raya...*Blushing....

    BalasPadam
  5. ## Anuar kamaruddin
    =) nak wat camne ..diorg punyer pemikiran camtu....polis pn tah g mana ntah...xnmpk pon...

    BalasPadam
  6. ## misscoolrelax
    =) tu perumpaan jer coz ada warna merah n kuning...

    yg amik gambar tu ada kawan sorg lg...tp baju dia warna lain....


    selamat hari raya =)

    p/s : kenapa ur blog xleh comment erk..disable ker??

    BalasPadam
  7. Traffic Lite buddies??... Erm! Kaler ke ataupun jaga jalan??...ke jaga mat2 rempit racing atah jalan??...huhu.. Konfiusss2.

    Ha'ah la kan... mat rempit2 ni menyibukkan jalan jer. Aku kalo jenis yang berjalan dua(2) buah motor atas jalan tu..aku horn jer..biar dey ols gelabah skit..HAHAHA.

    BalasPadam
  8. ## Chem5007
    =) trafic lite buddies tu perumpamaan jer seakan2 lampu trafic lite warna baju tu.....


    bengang btol ngn mat rempit tu...huhu

    BalasPadam

Terima kasih kerana sudi baca.
Segala penulisan dan penerbitan di dalam blog ini berdasarkan kepada pengalaman, pandangan dan pemahaman peribadi blogger ismiqbal sahaja. Tahap pemikiran manusia tidak sama dan mungkin boleh buat pembaca terasa hati kerana ketidaksamaan pendapat.