Assalamualaikum dan Salam Blogging

Seperti biasa masih back-dated lagi Cabaran 30 Hari ni walaupun dah siap wat draft post sampai Hari Ke-31.

Sebenarnya saya 'stuck' di Hari Ke-9 ni sebab ia agak rumit untuk menghuraikannya.. (Cabaran asal ialah '5 Lelaki Yang Menarik Perhatian Anda'-Untuk Blogger Perempuan dan sebaliknya)

Oleh kerana saya ni agak 'introvert' jadi bukan jenis sosial sangat, tapi tak jenis berkurung sangat..'siew-siew' je.. Apa pun ini lah dia seperti tajuk Cabaran Hari Ke-9 ni.

Hari 9 #Cabaran30Hari - 5 Perempuan Yang Menarik Perhatian Anda

1. Oleh kerana aku ni bukan jenis 'approach' perempuan dulu (atau sesapa saje), tapi yang menarik perhatian perempuan yang 'approach' dulu (maksudnya memulakan perbualan ya..bukannya mengorat...). Yang tu pada awal perkenalan, bila lama-lama okay la aku nak 'approach' dulu pun..

2. Tentu sekali yang cantik :) TETAPI 'Beauty is in the Eye of the Beholder'. Maksudnya 'Kecantikan itu Subjektif'. Contohnya banyak je perempuan yang cantik tetapi berperangai buruk tetap akan di pandang buruk tak kira secantik mana pun dia. Cantik rupa, cantik sifat, cantik di hati; Cantik rupa, Buruk Sifatnya makan Buruklah dia.

Bila berbicara tentang manusia, siapalah kita untuk menilai manusia lain tetapi setiap manusia mempunyai citarasa yang berlainan. Tak kira agama, bangsa dan negara.

3. Perkara No.2 dah menjelaskan secara umum. Perempuan yang menarik perhatian ialah mempunyai usaha dan 'passion' dalam sesuatu perkara sehingga saya sendiri berasa kagum dan segan kerana tidak dapat berusaha/ mempunyai 'passion' seperti mereka.

Contohnya: Saya suka tengok 'Britain Got Talent'. Kagum tengok mereka yang sudah berusia atau kanak-kanak walaupun pada tanggapan mulanya mereka tidak mempunyai apa-apa yang istimewa tetapi mempunyai bakat yang sangat-sangat mengkagumkan!

(Mati akal untuk update Cabaran Hari 9 ni...)

4. Seperti Perkara No.3.Pada pendapat saya, walaupun berbeza pandangan agama, bangsa, negara, warna kulit, rupa, bentuk, sifat.. Asalkan pandai dan faham untuk menjaga hubungan antara manusia-manusia, manusia-hidupan lain. manusia-benda lain.

5. Macam No.4. Yang faham akan tanggungjawab dan adab dalam kehidupan.

Sebenarnya aku mengambil masa yang lama jugak memikirkan 5 Point berkaitan dengan tajuk ni.. Jadi,s ekian sahaja