Salam Alam Maya,

Untuk hari Ke-2 #Cabaran30Hari oleh #KelabBloggerBenAshaari ini aku back-dated lagi oleh kerana hari ini dah 03 September 2014 dan sepatutnya buat Cabaran 30 Hari untuk hari ke-3...
Hari 2 #Cabaran30Hari - 5 Cara Memenangi Hati Saya
Kembali blogging yang poyo dengan gambar sendiri macam zaman2 dulu
Okay. Cara memenangi hati tidak semestinya untuk jatuh hati bercinta, tapi dari segi pergaulan, berkawan, bersahabat, berurusan dalam kehidupan seharian.

1. Oleh kerana aku ini kurang bersosial dan agak 'introvert', jadi untuk mulakan perbualan santai agak susah dan lebih banyak mendengar dari bercakap.. jadi, aku lebih suka orang lain yang memulakan dan berbincang perkara perbualan yang positif.

2. Seperti yang tercatat pada Hari#1; Aku suka dengan makanan, haiwan, sains dll.. jadi agak seronok dan tertarik bila berjumpa orang yang agak 'sekepala' dan mudah untuk 'get along'.

3. Semestinya mempunyai personaliti (attitude) yang positif, ada give-and-take, tidak terlalu dominant, tidak terlalu recessive.

4. Dalam berkawan, aku suka orang yang selalu 'keep in touch' especially dengan orang yang ada 'chemistry'. Walaupun bukan semua kawan yang selalu keep in touch (dan sebaliknya).

5. Dan yang ke- 5 a.k.a yang terakhir untuk Cabaran 30 Hari (Hari 2) ialah menjaga adat dan adab (walaupun kadang kala kita sendiri ada tersasul tersalah adat dan adab sendiri.