Assalamualaikum dan Salam Blogging Alam Maya

Demi mengejar cabaran 30 hari ni, tetapkan keazaman jugak la walaupun 6 hari terbelakang.
Saya bukanlah seorang yang suka berkasut sangat, kecuali kasut kerja dan kasut sekolah dan kasut sukan. Kalau kasual suka pakai selipar jer.. Jadi, Cabaran Hari 14 berkenaan Kasut Anda menceritakan pasal Kasut Sekolah atau Kasut Kerja atau Kasut Sukan sahaja la... :)

Hari 14 #Cabaran30Hari - Cerita Kasut Anda

Sumber Internet
 Tak berapa segar sangat cerita kasut sekolah zaman sekolah rendah, masa sekolah dulu jarang sangat basuh kasut sebab letak je kasut kat luar rumah, tengok-tengok dan putih... Ada hari sabtu tu, mak tak basuh kasut dah, jadi kena basuh sendiri..rendam-rendam dalam air sabun, tenyeh-tenyeh dengan sabun buku, berus-berus dengan berus sabut, lepas tu letak kapur kasut dan gi jemur. Kalau masa tu waktu mendung atau hujan, letak kertas surat khabar dalam kasut, lepas tu letak belakang peti... 

Lepas tu bila pergi sekolah hari Ahad (saya duk Terengganu jadi sekolah hari Ahad), jalan punyalah berhati-hati sebab kasut putih melepak, taknak bagi kotor. Bila sampai di kelas, bila kawan terpijak skit mula marah, pastu balas dendam balik pijak kasut diorang. Hahaha.. Sesi pijak memijak kasut bermula lah.

Bila naik sekolah menengah mula pakai kasut hitam, tak kisah sangat kotor ke tak..cuma perlu lap dan gilap dengan kiwi jer. Terasa bergaya bila pakai kasut hitam.

Bila dah bekerja, pakai kasut hitam juga, sesuai dengan pakaian formal di pejabat. Memakai kasut saya suka memilih kasut yang lembut pada tumit sebab selalu berdiri, dan ada lapisan di hadapan untuk membengkokkan tapak kaki.

Saya jenis tidak suka memakai kasut bila kasual, tetapi kadang kala teringin juga bergaya.

Nota: Kasut pejabat lelaki yang bertumit rendah tu terasa sakit pada tumit bila berdiri lama, macam mana perempuan boleh memakai kasut tumit tinggi tu dan berdiri lama? "Pain is Beauty" ke?