Assalamualaikum dan Salam Blogging.

Kali ni agak gigih nak kejar cabaran 30 Hari ni Jadi Buat entri cukup syarat je la..aci tak?
Zaman kanak-kanak aku agak aktif (bila dah besar jadi pasif lak). Umur paling muda yang aku ingat ialah umur 6 Tahun. Bawah umur 6 tahun aku dah tak ingat walaupun cuba untuk ingat. Mungkin sel-sel otak telah di ganti dengan memori yang baru kot. Bila di fikirkan, tak pasti lucu atau tidak kenangan tu bergantung kepada persepsi pembaca sebab penulis tengah keliru.

Cabaran kali ini tak sebut lak berapa biji kenangan tapi asalkan lucu (tapi oleh kerana aku tidak reti untuk melawak/ membuat lawak...buat-buat lucu je la bila baca...)

Hari 11 #Cabaran30Hari - Kenangan Lucu Zaman Kanak-Kanak

Sumber: http://www.fotomedia.com.my/forum/showthread.php?t=4503

 

Masa zaman kanak-kanak, saya tinggal berhampiran dengan sungai, jadi aktiviti banyak di habiskan di tepi sungai (dah macam orang Sungai lak). Pada masa tu kawan-kawan masa tu berbeza usia, kawan yang usia lebih tua mula bercerita pasal orang seberang (masa kat sungai tu nampak la seberang sana..). Kanak-kanak bila bercerita mula untuk menakutkan kanak-kanak lain.. Mereka bercerita yang orang seberang tu sebenarnya jahat, culik budak dan bla..bla..bla... Jadi ramai la yang percaya.

Pada suatu hari, sedang bermain-main pancing ikan tepi sungai tu, nampak sebuah bot dari seberang mula bergerak ke arah kami, oleh kerana teringat cerita sebelum tu jadi, bila orang dewasa dalam bot tu sampai ke tebing sungai mula jerkah (mengusik dengan suara yang kuat). Kami pun mula bertempiaran lari, dan termasuk saya lari balik rumah dengan lari lintang pukang...haha.

Notakaki: Aku hanya budak kampung berasal daripada Kuala Terengganu.