Pernah nampak Word Verification (Pengesahan Perkataan) setiap kali ingin komen pada sesetengah Blogger kan...


Korang rasa perlu tak benda ni?

Kalau mengikut info tu, Word Verification ni adalah untuk menapis segala SPAM (Iklan-iklan yang menyemak macam fungsi SPAM dalam Email tu...)

Persoalan:
Adakah ia Commentators' Friendly? Mesra-peng'komen'?bukan romen mesra-mesra ye.
Biasanya bila aku menghadapi komen sebegini, layan jer..Tapi sesetengah kes aku: (maybe ada yang sama kes ke..)
(1) Word Verification lambat loading dan kena tunggu untuk taip Word Verification.
(2) Tak dapat nak tulis Word Verification coz tak dapat nak scroll ke bawah ruangan komen.
(3) Word Verification tak dapat baca dengan jelas dan mengambil masa untuk tinggal komen.

Tu la biasa aku hadapi bila berhadapan dengan komen yang ada Word Verification ni...

Walaupun Sesiapa sahaja boleh komen (Include Anonymous Users); tetap tapis dulu...
Comment Moderation : Always!
(Supaya aku tak ketinggalan peng'komen blog aku dan aku boleh jejak balik dan komen balas...)

Show Word Verification for Comment : NO!
(Coz aku dah wat Comment Moderation, tak perlu susah2 taip Word Verification.)

DASHBOARD >>> SETTINGS >>> COMMENTS

Feature Blogger terbaru ni kan Yang bahagian Comments tu ada:
Published ; Awaiting Moderation ; Spam
So, jika terdapat SPAM yang komen di blog anda, just remove to SPAM jer....

p/s: walaupun cam gitu entry aku takde lah ramai yang komen pun kan...