Salam. Syukur alhamdulillah pada 10 malam semalam, kami selamat tiba di Hotel Seri Malaysia, Johor Bharu.. Kami akan bermalam di sini selama 3 hari.. setelah berurusan di receptionist sambil memberi kad pengenalan, aku ambil bilik keluarga yang dapat memuatkan 3 orang dengan kadar RM150 termasuk cukai apa2 ntah..maybe sebab staff berkaitan kerajaan kot dapat diskaun skit (Rate biasa RM160).. Nasib baik dapat guna Kad ATM Maybank a.k.a Kad Debit yang ada Visa, mana ada cash nak bawak untuk bayar sewa 3 hari ni....

Setibanya mendapat kunci, masing2 menghala ke bilik masing2 untuk beristirehat.. Ada 1 queen size dan 1 single size.. TV agak usang dengan plug yang hanya 1 berfungsi.. itulah plug tv, tu juga plug nak caj telefon..

Keesokan (hari ini) jam 8.30 pagi, kami berenam bergerak ke Stesen Mardi Johor Bharu.. Setelah ber'siar-siar' mencari, akhirnya tiba lah di Stesen Mardi ni yang berhampiran Pejabat Pos, di Kawasan Perindustrian Larkin..

Di sana, kami di ketuai oleh Puan Misnah. Untuk sepanjang 1 hari pertama latihan kami di mulao dengan sedikit pengenalan dan kemudian amali untuk Jeruk Nanas, Betik dan Mangga; Jem Nanas! Tengok la esok camne hasil kami membuat jem nanas spesis 'josephine'!!

Published with Blogger-droid v2.0.9