Salam balik kampung!! setelah sekian lama (walaupun lebih kurang 7 bulan) akhirnya aku selamat tiba di kampung halaman untuk menyambut 1 Syawal Aidilfitri setelah hampir 10 jam 'terseksa' duduk di dalam bas.
Sepanjang perjalanan balik kampung dengan bas, banyak benda terlintas dalam fikiran.

1#Merasai pengalaman berbuka puasa di stesen bas sambil menunggu bas jam 8 malam. Berbuka hanya dengan burger oblong daging yang tak berapa sedap dan air carrot susu beli di bazaar ramadhan untuk kali terakhir di stadium Kangar, Perlis.

2# Walaupun pemandu bas macam agak emo semacam je, tapi lantak la...asal bawak elok-elok jer...

3# Sepanjang perjalanan bas memang terasa begitu sejuk sekali walaupun dah pakai jaket. Ni nak balik Raya macam balik cuti Musim sejuk lak sebab aircond bas yang amat kuat! So, apa lah yang boleh memanaskan badan dalam bas ni yer...bawak selimut tebal-tebal pun masih sejuk..

4# Dalam perjalanan, melintasi satu kemalangan yang menyebabkan kematian. Seorang pemboceng motorsikal lelaki yang diseliputi dengan kain batik dan di temani oleh beberapa orang penduduk kampung serta pegawai polis. Al- Fatihah untuk allayarham yang meninggal pada bulan Ramadhan terakhir. 

5# Dan pengalaman bersahur di dalam bas dengan kebab daging, potato chips, 100plus dan kurma.

JADI SEKALI LAGI, 
SELAMAT HARI RAYA 1433H/ 2012M.MAAF ZAHIR BATIN JIKA ADA TERSALAH KATA-PERKATAAN DI DALAM BLOG INI.
SELAMAT ULANGTAHUN BLOGGING YANG KE-EMPAT BAGI BLOG HOMOSAPIENSZ (IX) NANTI ADA SEGMEN DUIT RAYA SEMPENA ULANGTAHUN BLOGGING NI...