Assalamualaikum dan Selamat pagi (dah petang dah) Semua!! Hehe.. dengan tanda seruan tu dah bajet citer gembira ni..well..It is!!


Semalam 08/08/11, selepas baru jer balik merantau bermastautin di negeri orang. Aku segera menuntut hak milik 'under warranty' dari Kedai Fujifilm ni setelah beberapa bulan di hantar untuk repair. Jadi ada berita kurang baik dan menjadi BAIK!



Aku mendapat Ganti Kamera Model Baru!! Bye bye kamera lama!! Bwahahahahhaha!!





Al kisah nya camni, kamera lama aku J38 rosak bahagian lensa dia, jadi masih dalam warranty lagi (Pheww! nasib baik!), jadi alang-alang aku balik Terengganu sempena pernikahan abang aku tu, aku hantar ke kedai untuk menuntut warranty tersebut.




Setelah beberapa ketika di perantau, mula-lah berpijak di kampunng halaman ni semula..dan terus menuntut ke kedai tu semula... Oleh kerana Model lama J38 tu takde spareparts (kalau ada tapi lama nak menunggu), jadi pihak KILANG Fujifilm tu dengan mudahnya mengganti kepada Pengguna (iaitu Aku) dengan Model Kamera Fujifilm baru JV250 ~the end~#new story!







Cuma agak tak berapa okay-nya : Model ni takde casing underwater.. Harga market pun lebih murah rm70 daripada jer dari model lama..tapi tak kisah la..Dah jadi barang second-hand..





p/s : Grid background tu dalam maintenance lagi untuk edit background baru.....