Sedang aku 'online' tadi, tetiba Mama aku bertanya dengan nada sedikit cemas tapi tetap cool,
Mama : Barr! Mana Sarang cicak??
Aku : Kan ada belakang tu kang..
Mama : Takdop pun..
Aku : Tak tau, try tanya Peje..

So, setelah masing-masing tak tau..So, memang SAH la.. Dua ekor Tokek yang aku letak dalam Akuarium belakang rumah sudah DI CURI!! huhu~~
(Aku dah suspek seorang kawan abang aku ni, coz akuarium tu memang betul-betul tersembunyi dari penglihatan melainkan dia melihat sendiri kedudukan Akuarium tu..Harap dia dapat BALASANnya..Pakat-pakat AMIN yer!)
Source : http://2log.biz/.
Aku relax jer tapi agak terkuciwa la coz tak dapat la aku nak buat ANIMAL VLOG CHANNEL dengan Tokek-s tu lagi..
Macam-macam manusia kan, dengar khabar Tokek tu mahal, tetap nak curi.. mesti takut nak pegang, tu yang sambar dengan akuarium tu..huhu! Macam-macam lah kes kecurian kampung aku ni...dulu Kabel TM kena curi, sekarang ni pun Tokek aku kena Curi. Semuanya kerana 'MONEY'
SOurce : http://www.thefilmpilgrim.com/ . Wallpaper aku sekarang!
Ada sekor Tokek tu warna seakan-akan Rango, aku baru nak namakan dia Rango tapi dah terlepas lak...huhu~~ Baru nak ada Exotic Pet...(coz aku tak amik serius sangat pasal jual-beli Tokek, sebab tu aku selalu kacau Tokek ni dalam ANIMAL VLOG CHANNEL aku...huh)
Seriously, aku dah imagine nak pakaikan Tokek Rango ala-ala baju...huhu

Membunuh kerana tokek
2 MAY 2010
Tokek menjadi punca pembunuhan di Kg. Bumiputera(Jalan Silam) Lahad Datu, Sabah. Hasil daripada siasatan, polis akhirnya berjaya memberkas pembunuh tersebut. Mangsa pembunuhan ditemui di kawasan anak sungai berhampiran kawasan kediaman mereka. Dipercayai mangsa telah di pukul dengan objek tumpul di kepala dan mati ditempat kejadian. Mangsa adalah sala seorang daripada menjalankan urasan penjualan tokek bersama dua lagi individu lain dan dipercayai mangsa berusia 37 tahun itu dibunuh untuk mengurangkan kerugian sewaktu pembahagian hasil jualan tokek. [TokekBlog]
Penutup : Isunya BUKANlah Tokek tersebut, Tetapi PERBUATAN MENCURI!
p/s : Aku mula tertarik dengan EXOTIC PET...Mudah-mudahan aku dapat semula Tokek terlepas tu..Atau ada Painted Bronzeback Snake or any Harmless Snakes?.Haha~