Telefon Sony Ericsson memang menjadi pilihan aku berbanding Nokia dan Model lain kerana mempunyai kualiti kamera, gambar dan bunyi yang baik dengan harga yang agak murah. Tetapi tidak mempunyai kualiti yang baik dari segi pengambilan Video. Huhu~ Susah nak wat VLOG guna hanset Sony Ericsson ni. *sigh~
Entry kali ni aku ingin berkongsin software yang aku gunakan untuk Sony Ericsson ni.
Aku install dua softwares untuk Sony Ericsson di laptop aku coz memasing ada kemudahan tersendiri. 

1# My Phone Explorer
Aku gunakan software ini biasanya untuk backup data hanset masuk ke dalam laptop vice versa (SMS, PhoneBook, Kalendar etc), dan berchatting SMS menggunakan application CHAT dalam software ni.


2# Sony Ericsson PC Suite
Application dia lebih kurang gak, untuk backup data  hanset ke dalam laptop dan biasanya aku guna software ini untuk transfer data masuk ke dalam laptop @ dari laptop ke hanset. Tanpa perlu off hanset. Pada masa sama charging bateri hanset.


P/S: Bila nak tukar hanset baru ni....yang ada WiFi, GPS, Games etc ni....huhu~