Tengahari tadi dengan agak kelaparan.. Nak 'lunch' takde lauk..so, aku telah memutuskan untuk buat 'KEBAB' since roti hotdog yang beli kat 7e tak guna lagi...

So, bukalah peti harta makanan a.k.a peti sejuk 'checking' segala bahan mentah yang diperlukan...ada lah bahan utama iaitu AYAM, MIXED VEGE, TELUR...
So, Mulalah seorang anak 'teruna' di dapur bersama Mama>nya...

Okay..amik mood hasilnya dulu sebelum tengok bahan-bahannya...

Lada-unknown-+ bawang kisar + telur + ayam cincang + bawang & lada di potong dadu + sardin + Mixed vege + garam + lada hitam + perasa
(aku pun tak tau nak wat inti kebab ni, so, wat la macam inti sandwich jer..tengok2 macam nak wat kuah spageti la cuma takde pes......)

jenggg~ Daun 'green tea' (menurut Mama la..), daun ni aku suka rebus daripada rendam air panas...aku suka rasa teh ni berbanding teh lain coz rasa dia lebih 'natural'...

Roti pun dah habis di makan bersama separuh inti sandwich ni...so, 'checking' peti makanan lagi ternampak 'kulit popia' yang memang dah lama tersimpan...sejak raya lg..huhu~ so, aku amik kesempatan buat pertama kalinya wat popia

proses membungkus tak susah sangat tp aku takde skill untuk membungkus..Hasilnya~~

huhuhu TT___TT ...dah la bungkus tak elok..masak la hampir hangit....Since, ni 1st time masak popia..what do u expect kan? hahhaha!! so.
TIPS : Nak masak popia ni JANGAN guna api yang kuat...GUNA api pelan-pelan jer...

p/s: aku suka masak gak sebenarnya..tp tahap untuk diri sendiri jer...haha! Aku suka tengok orang enjoy masakan aku (^__^)
p/p/s:Thank to Mama yang tolong aku masak dengan letak perasa...(masa ni aku tengah amik adik kat sekolah...)
p/p/p/s: satu hari ni aku TAK MAKAN NASI pun coz kekenyangan makan Sandwich+Kebab+Popia ni....Sekarang pun masih kenyang ni~~ Dah la Mama masak BAYAM..i like!

p/p/p/p/s: sedikit sebanyak aku terpengaruh dengan DRAMA BLOGGER BOY..Budi kan PANDAI MASAK, Nina lak wat exhibition photos..FYI, aku dah letak photos aku kat meja study ni..UPDATE later!!