[Sabtu; 26.12.2009]
Bertolak sekitar jam 11.00Pagi..
Bersama 'host' anda pada cuti krismas kali ini....Mr.Homosapiensz membawa pembaca semua dalam Segmen "Cuti-Cuti Terengganu" di
Air Terjun Sekayu


SELAMAT DATANG KE AIR TERJUN SEKAYU, KUALA BERANG, HULU TERENGGANU

Pada kali ni aku bersama sedara & family kami (papa x ikut cz ada keje..) dengan 3 buah kete bercuti sana...Tapi kami x mandi kat air terjun utama tu, kami masuk dalam Taman Pertanian (Masuk percuma...)

Kat taman pertanian ni juga terdapa tasik yg boleh menyewa kayak, ada juga tempat yg dibenarkan memancing..menurut penjaga sana..bayaran masuk RM3..dan setiap KG ikan yang dapat dicaj RM5

Makan tengahari dulu....
Seriously, bawak bekal makanan ni macam nak gi kenduri jer...

sape nk join makan?? opss.....dah masuk dalam perut aku dah...

Semasa mencari-cari tempat yang sesuai untuk berendam, abang aku terjumpa le ulat gonggok yang besar ni...1st time nampk/pegang haiwan ni..sebelum ni tengok gambar jer....

"Gendang gendut tali kecapi, kenyang perut suka hati"
'stream' kat sini mmg cetek tapi airnya laju....
pusing2 kitorang cari tempat mandi yang sesuai..coz ada ler 2,3 orang x mandi lagi dr pagi tadi...hahhaha

Sambil-sambil mandi...kitorang tangkap udang celah akar-akar pokok sana...
on da way balik lak semasa pusing2 cari pintu kuar ternampak ler kandang burung unta ni...coz sebelum ni x tau lak yg kat sini ada burung unta...

Sesudah mandi, kami bakar jagung yang mmg banyak dijual di tepi-tepi jalan di sekitar jalan Kuala Berang.

Ikan patin : 4.5 KG yang ditangkap di tasik taman pertanian ni....
ikan yang dipancing oleh aku!! oleh pakcik yang jaga sana untuk pengarah tempat tu..katanya pengarah tu nk wat hidangan family dia...senang je idup orang2 pangkat besar ni..walaupun tasik tu dilarang memancing tp suka ati je dia tangkap...

Sampai umah dalam jam 8.00 mlm..dah letih & mengantuk.....