Ni saje je nk wat 'Quick Post' pada Tarikh 07 Ogos 2009 [07.08.09]..
Tapi................
Line internet terlalu amat over 'slow' lak...
Jadi ler posting 08 Ogos 2009 (08.08.09)
(Dah 2,3,4 hari ni asyik Hujan jer kat Terengganu ni)

1st : Bila Mama & abang aku tangkap lipan (Centipede) yg 'menceroboh' dalam umah aku..Mama pun panggil aku...(Coz mama dah tau aku ni suka wat experimen..ahakss...). Aku pun tangkap le lipan letak dalam botol..Botol tu aku letak dalam bilik, penutup tak kemas sangat coz nak bg pengudaraan pada lipan tu...Keesokan harinya..aku dapati botol tu KOSONG!!! huhu~ Terlepas sekor lipan dalam bilik aku....huhu~

p/s#1 : lepas ni klu dapat tangkap lipan (Centipede) tu lagi..Aku bagi penjagaan RAPI biar x terlepas..HAHAHHAHHAHA!!

2nd : Aku gi kemas2 laman belakang umah, sambil tu cri le jengking skali..aku jupe 2 ekor jengking (sekor agak besar, sekor agak kecik). Aku letak le skali ngn SCOOP...oleh kerana ada 2 ekor..jadiler "The SCOOPS"..letak ler skali..2 hari lepas tu..tgk smuanya xde..lari mana ntah....aku bersedia buang bekas THE SCOOPS tu..nampak ler SCOOP sekor melekat kat kain..huhu~ 2 ekor lagi hilang dah....

3rd : Kesian lak SCOOP ni..xtau nk bagi makan per...(Scorpion leh hidup beberapa hari tanpa makan minum). Aku pun gi ler cari cengkerik belakang umah..Bersusah-payah ler aku cari cengkerik untuk SCOOP..boleh ler 4,5 ekor cengkerik (Biasanya orang bela cengkerik untuk bagi makan haiwan peliharaan lain..spt. Ular, lipan, jengking, katak dll.). Hari ni..aku tgk bekas SCOOP dah kosong dah..huhu...Mesti 'angkatan' semut dah makan..HUHUHUHU!! kesian SCOOP....Sekarang tinggal 'para' cengkerik jer....Siapa le nk makan cengkerik tu erk...