Dua hari lepas aku & family gi kebun arwah datuk (tokki) aku....meng'usha' buahan2 jer...
Agak excited ler...
klu ada apohon mesti ada buah,
klu ada buah mesti ada orang yg kena petik,
klu ada orang kena petik, mesti le ada aku...

Agak lama aku x panjat pokok ni...masa kecik2 dulu slalu gak..
Kami pn membawa le dua buah rombongan kenderaan 'memetik' buah di pokok..
Siap ada 'dulang' hantaran lg....2 guni kosong berbalas dua guni penuh...haha

Sedang 'merisik' buah salak celah pokok ni..malu2 lak buah ni....
(Pic masa panjat pokok duku xde..huhu..)

Sempat lagi bergaya masa panjat pokok ramburan ni...
Mula2 kait guna galah jer...tension sgt coz x dpt..aku g panjat jer..
(Lagipun pacat byk kat bawah tu...)

Balik umah dalam maghrib gak..lapaq perut ceq ni ha...
Ni di panggil "Ketupat Sotong"..
Mak joe yg buatkan..aku ni jakun lak x pernh dgr benda ni...
Dalam sotong tu ada nasi pulut..makan ngn kuah santan..

Yummy!!
Buah-buahan tempatan....
Rambutan, Duku & Salak
(Ada sebijik buah salak tu sebesar penumbuk..sayang lak nak makan..simpan je coz jarang jupe buah salak besar tu...)