Huuhuhu.....
dah lama aku x online ni....
kebelakangan ni kat kampung aku asyik ujan jer....tp pelik gak..kawan2 bgtau tempat diorg xde lak ujan..huhuhu...

setelah 2,3 hari x ujan..ari tu (06 Dec 08) ujan lebat giler plak...pandangan dari bilik aku....
(termenung je aku tgk hujan lebat tu-pandangan kosong-)

08 Dec. 08...
Hari Raya Aidil adha tanpa 'parent'...so, sambutannya biasa jer....
pagi tu g solat raya...

masjid kat kg aku...time solat raya & solat jumaat jer masjid penuh ngn manusia...malam tu mcm biasa aku x dpt tido..kul4 lbih baru tido...dlm kul3 a.m bosan x tau watpe so masak agar-agar jer.

selepas balik solat raya tu, aku masak nasi goreng jer..jiran lak kasi nasi himpit...tu jer yg agak lain dari hari lain...

ni ler hasil masakan agar-agar (jer...) Boleh ler makan...

hari tu aku duk umah jer x g memana...tgk org sembelih pun x gi...so, tgk tv jer...


pada hari ni ada gak..ikan koi (emas kot..) mati dah..xtau sebab per...maybe dah tua kot..xpun coz makn byk sgt...(tgk ler perut dia..) Adik laki aku pn takut nk mkan byk coz aku bgtau dia pasal ikan ni gemuk...ahaks..!!

dan pada hari ni gak 3 ekor anak hamster selamat melahirkan 'babies'... setiap ada kematian (ikan) & semestinya ada kelahiran (hamster)...

pada malam tu gak makcik, pakcik & abg wat bbq ala kadar jer...boleh le makn (walaupun liat skit dagingnya...huhu) Tapi sentap je r...hahhaaa.....

Berakhir satu hari raya aidil adha tanpa sesuatu yg menarik untuk di lakukan....huhu.

11 Dec 2008.
dalam kul 11.30 p.m..aku nk g 'somwhere' ngn motosikal aku...dari jauh nampak 'roadblock' polis trafik..dengan 'confident'nya aku g je r sedia nk sediakn IC & Lesen aku...Alammaakk..!!! aku lupa bawak beg duit...lesen & IC aku dalam dompet tu..huhuhu...

aku dengan slambernya wat muka x bersalah...ada ler PAKCIK polis tenung je muka aku,.so aku pe lagi..eyes-to-eyes ngn polis tu & dengan pelan2nya PAKCIK tu bgtau "gi r",so, dengan hepinya aku cakap"terima kasih Tuan"...(careless btol aku ni...huhu..nextime mmg kena bawak IC & lesen..)

****