baru je semalam ada kosmates aku wat open house kat umah sewa dia..kebanyakan bebudak kos aku g ler...meriah ler jugak..(atau kecoh..)..
banyak makanan yg ada...rendang..nasi lemak...laksa..kek...aiskrim...
majlis bermula kul8-11mlm...aku gi sana pun dalam kul9mlm..kebanyakannya sesi bergambar jer...tu yang kecoh tu...

juadah untuk santapan manusia2 kelaparan (termasuk aku.....walaupun aku makan 2 kali jer...orang lain makan 4-5 kali...huhu)

mercun n bunga api jadi pewarna kegelapan malam....Dush..!! Dush...!! Dush..!!

semua kosmate aku..termasuk cina, india, iban, melayu...

Negara kita yang berbilang kaum...lupakan darjat kebesaran kita..
walau sebesar mana pangkat...
perpaduan adalah penting..
sesama insan kita berhubung..sesama makhluk kita memerlukan..

Dessert...aiskrim dan kek coklat..(yummy...!!! sehingga menjilat jari...-coz takde sudu nk makan-)

aca : nah..apih..amik ler bunga api ni....
apih : weii aca...*jangan ler...weiii...(*dalam dialek klate)

wahhhhh...!! main bunga api ramai2...tringat zaman kanak2 dulu..

aku semestinya tak lepaskan pluang ini main bunga api....

walaupun hujan...namun majlis rumah terbuka tetap berjalan seperti biasa...
dalam kekecohan majlis..
aku merasai kesejukan air hujan..
merasai setiap alirannya..
melalui celah jari-jemari.....
bersyukur pada Maha Pencipta..
menjadikan semuanya dengan sempurna

Air hujan menghempas lantai...
memercikkan titisan halus...


**SELAMAT HARI RAYA....(tak habis raya lagi..)
MAAF ZAHIR BATIN semua...